DOMOWA GRANOLA Z JOGURTEM I FIGĄ DOMOWA GRANOLA

DOMOWA_GRANOLA_Z_JOGURTEM_I_FIGĄ_DOMOWA_GRANOLAPozostając w klimacie śniadaniowym, po przepysznym koktajlu z papają i bananem, zapraszam do zrobienia domowej granoli. To pełnia zdrowia, idealna do podjadania, świetna na śniadanie. Jej smak przypomina orzechy i migdały w karmelu, które można kupić np. w wesołym miasteczku, kojarzycie? :)

Do przygotowania domowej granoli użyłam składników, które miałam pod ręką. Wykorzystałam płatki razowe, orzechy włoskie, laskowe, całe migdały oraz płatki migdałów, żurawinę, cynamon, miód i cukier muscovado. Możecie dodać inne suszone owoce, ziarna słonecznika, dyni, cokolwiek na co macie ochotę, w proporcjach dowolnych.

Jeśli chodzi o suszone owoce, żurawina skarmelizowała się i tym samym zrobiła się lekko twarda. Można więc suszoną żurawinę czy inne owoce dodać już po przygotowaniu granoli. Podobnie jak kawałki czekoaldy ;-)

Granolę robi się błyskawicznie. Wystarczy zapiec wszystko w piekarniku przez ok. 25 minut, co jakiś czas mieszając. Moją granolę przechowuję w szczelnym, szklanym słoju.

Granola przypomniała mi o kornusiach, super przysmaku mojego syna. Koniecznie musze je znowu zrobić :)

SKŁADNIKI:* dwie szklanki płatków żytnich lub owsianych

DOMOWA_GRANOLA_Z_JOGURTEM_I_FIGĄ_DOMOWA_GRANOLA

* niepełna szklanka całych migdałów

* niepełna szklanka płatków migdałów

* poł szklanki wiórków kokosowych

* spora garść orzechów włoskich

* kilka łyżek orzechów laskowych

* szklanka suszonej żurawiny

* płaska łyżka cynamonu

* 4 łyżki oleju, np. winogronowego

* 3 łyżki cukru muscovado

* niecałe pół szklanki miodu

DOMOWA_GRANOLA_Z_JOGURTEM_I_FIGĄ_DOMOWA_GRANOLAPRZYGOTOWANIE:

Na blachę do pieczenia wyłożoną papierem wysypujemy płatki żytnie. Dodajemy płatki migdałów. Orzechy włoskie, laskowe i całe migdały kroimy na mniejsze kawałki – wrzucamy na blachę. Dodajemy suszoną żurawinę (możemy też ją dodać po upieczeniu granoli). Całość mieszamy, posypujemy cynamonem i cukrem muscovado. Miód mieszamy z olejem – polewamy składniki. Ponownie wszystko mieszamy.

Blachę wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 17-180 stopni. Całość pieczemy ok. 25 minut – co 5 minut wszystko mieszając.

Pozdrowienia, Asia

 

 

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *