QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄ

QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄKosmiczna ta QUINOA. Kosmicznie łatwa do zrobienia, odlotowo pyszna i wspaniale zdrowa. Z wyglądu, po ugotowaniu przypomina nasiona rzeżuchy, ale takie ciut wąsate. Jednak nie ma tak ostrego zapchu jak rzeżucha. Jest przyjemnie chrupka, można ją dowolnie łączyć z przeróżnymi smakami. Quinoa zawiera bardzo duzo białka, jest niskokalryczna i nie zawiera glutenu. Istanieją trzy rodzaje komosy ryżowej – BIAŁA, czerwona i czarna. QUINOA to mój nr 1 na wiosnę, dlatego dziś zapraszam po przepis na komosę ryżową czerwoną, która w połączeniu z groszkiem, fetą i miętą okazała się wspaniałym daniem :)

Garść cennych informacji o komosie ryżowej znajdziecie TU.

 

QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄSKŁADNIKI (dla 1 osoby – naprawdę spora porcja):

  • komosa ryżowa (np. czerwona) 100g
  • niepełny kubek groszku zielonego mrozonego lub świeżego
  • pół kostki fety
  • listki świeżej mięty
  • olej rzepakowy tloczony na zimno
  • sok z cytryny + ewen. otarta skórka
  • sól, świeżo mielony pieprz

 

 

 

 

 

 

QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄPRZYGOTOWANIE:

Przed gotowaniem komosę bardzo dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą. Gotujemy ją we wrzątką zgodnie z poleceniem na opakowaniu (500 ml wody na 180 g komosy). 

Zielony groszek mrożony gotujemy w osolonym wrzątku kilka minut, po ugotowaniu przelewamy zimną wodą.

Ugotowaną komosę wrzucamy na patelnię z olejem rzepakowym, dodajemy groszek, podsmażamy chwilkę – doprawiamy do smaku, przekładamy na talerz.

Do komosy ryżowej i groszku dodajemy pokruszoną fetę. Całość posypujemy posiekaną świeżą miętą. Dodajemy smaku doprawiajac komosę solą i pieprzem, polewając ją olejem rzepakowym oraz skrapiając sokiem z cytryny.

 

 

 

 

QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄSmacznego :)

Asia

 

 

Print Friendly

Komentarze do “QUINOA Z GROSZKIEM, FETĄ I MIĘTĄ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *