Śniadaniowy rozkład jazdy

kanapka z jajkiem w koszulce

Oto śniadaniowa ściągawka – inspiracje śniadaniowe na cały tydzień :)

 

Wiosna rozkochała nas w sobie na dobre. Na targach atakują nas nowalijki. Maj to bez wątpienia miesiąc szparagów. Jemy lżej i zdrowiej. Na naszych stołach królują sałaty, owoce, młode warzywa.

Największym problemem jest ich szybkie psucie i prawidłowe przechowywanie. Ile razy zdarzyło się Wam wyrzucić warzywa, owoce, sałaty, które w mgnieniu oka zwiędły, popsuły się, zgniły? Zapewne mnóstwo. Ja też odczuwam ten problem. Nie jestem w stanie przerobić ryneczkowych zakupów w kilka dni. Dlatego zależy mi na prawidłowym przechowywaniu warzyw, owoców, sałat.

Warto o to dbać.

Sama warzyw, sałat i owoców kupuję bardzo dużo. Dodatkowo uwielbiam porządek w lodówce. Idealne do wykorzystania przy prawidłowym przechowywaniu produktów okazują się pudełka Green Saver. Zgodnie z zasadą – mniej marnuję, więcej oszczędzam i zużywam, rozpoczynam więc przygodę z Green Saver (OXO).

Ale od początku.

Wiecie dlaczego warzywa i owoce psują się? Oto trzy główni winowajcy:

* gaz etylowy – wszystkie warzywa i owoce wydzielają go i to on jest odpowiedzialny za dojrzewanie. Im bardziej owoc/warzywo dojrzałe, tym szybciej rozpoczyna się proces psucia. A psucie rozpoczyna się od pojawienia się brązowych plamek

** niewłaściwy przepływ powietrza – kiedy przechowujemy owoce lub w warzywa w foliowych workach czy innych pojemnikach, powietrze nie ma właściwej cyrkulacji. Skrapla się wtedy woda, która osadza się na warzywach/owocach. I rozpoczyna się proces psucia.

*** wilgotność powietrza – jest ogromnie ważna. Aby zachować jędrność i świeżość, warzywa i owoce bardzo jej potrzebują. Musi być na odpowiednim poziomie.

Czym jest Green Saver?

Green Saver to przede wszystkim filtr – całkowicie bezpieczny i bez grama chemii. To węgiel aktywny wykonany z łupinek kokosa. Węgiel aktywny absorbuje gaz etylowy (odpowiedzialny za psucie) * i wydłuża świeżość. Filtry wykonane z łupin kokosa są naturalne i nieszkodliwe. Należy pamiętać o wymianie filtra – to serce pojemnika. Zasada wymiany filtrów jest bardzo ważna.

Koszyk – to w nim trzymamy warzywa, owoce czy listki sałat. Nie ma kontaktu z pojemnikiem – ani ze ściankami ani z dnem. Dzięki temu zachowany jest właściwy przepływ powietrza ** A dodatkowo może służyć jako sitko.

Regulowany odpowietrznik umieszczony na pokrywie Green Saver umożliwia utrzymanie odpowiedniej wilgotności. Na spodzie odpowietrznika znajduje się rysunek, na którym przedstawiono zalecaną wilgotność dla poszczególnych warzyw/owoców

Badania amerykańskich instytucji ( USDA) wykazały, że 25% kupionych warzyw i owoców po prostu wyrzucamy do śmieci bo… się zepsuły. Używając pojemników Green Saver (OXO) nie martwiłam się o świeżość warzyw (sałat, pomidorków, szparagów) czy owoców. Bez problemu każdego poranka mogłam przygotować wyśmienite, wiosenne śniadania ze świeżych składników, mimo tego, ze zakupy do nich zrobiłam kilka dni wcześniej. Większość warzyw używałam świeże co najmniej przez cały tydzień, a niektóre nawet dłużej. Trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: wymianie filtra (raz na 4 miesiące) i o pozycji klapki na pojemniku (pozostawionej w pozycji zamkniętej lub otwartej).

Używam trzech pojemników Green Saver (OXO) – małego, średniego i dużego. Jestem zadowolona, bo wkłady są naturalne i bez chemii – są wykonane z łupin kokosa. Pojemniki są bardzo estetyczne, pięknie wyglądają w lodówce, ale najważniejsze jest to, że pomagają dłużej zachowywać świeżość warzyw czy owoców.

Dobrym przykładem są truskawki. Kupiłam je na targu i umieściłam w pojemniku (bez mycia). Rozpakowałam filtr, przesunęłam okienko w odpowiednią stronę (aby zachować poziom cyrkulacji powietrza) i schowałam pojemnik do lodówki. Po tygodniu truskawki nadal były świeże.

 

Cena: od 89.90 do 139.90

Pudełka Green Saver w różnych rozmiarach kupicie w LeDuvel – Dom Marek

IMG_0994 IMG_0290 IMG_0245 IMG_0252 IMG_0256 IMG_0277 IMG_0287

Poniedziałek: Energetyczny koktajl ze szpinakiem i bananem
Napisz recenzję
Drukuj
SKŁADNIKI
  1. Składniki na 1 duży koktajl
  2. *garść szpinaku baby
  3. *1 banan
  4. *szklanka mleka roślinnego
  5. *opcjonalnie łyżka miodu
PRZYGOTOWANIE
  1. Umyty szpinak miksujemy na gładko z bananem i mlekiem i roślinnym*
  2. Opcjonalnie koktajl dosładzamy do smaku miodem.
Uwagi
  1. *sojowe, ryżowe, migdałowe, kokosowe
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Wtorek: Koktajl z jarmużu, buraka i awokado
Napisz recenzję
Drukuj
Składniki na 1 duży koktajl
  1. *garść jarmużu
  2. *pół awokado
  3. *1 ugotowany niewielki burak
  4. *szklanka soku jabłkowego
  5. *opcjonalnie łyżka miodu
PRZYGOTOWANIE
  1. Oczyszczony z błonek jarmuż (same listki bez zdrewniałych błonek) umieszczamy w mikserze. Dodajemy pół awokado i ugotowanego buraka (ewentualnie cieniutkie plastry surowego).
  2. Do całości dolewamy sok jabłkowy i miksujemy wszystko na gładko.
  3. Jeśli jest taka potrzeba, dosładzamy koktajl łyżką miodu.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Środa: Śniadaniowy koktajl z jaglanki, wanilii i malin
Napisz recenzję
Drukuj
Składniki na 1 duży koktajl
  1. *filiżanka ugotowanej kaszy jaglanej
  2. *kubek mleka (roślinnego lub krowiego – zgodnie z upodobaniami)
  3. *ziarna z połowy laski wanilii
  4. *filiżanka malin
  5. *dwie łyżki miodu
PRZYGOTOWANIE
  1. Kaszę jaglaną gotujemy (ok 20 min we wrzątku) i odkładamy filiżankę ugotowanej kaszy do miksera.
  2. Dodajemy mleko i maliny oraz ziarna wanilii (ostrym nożem kroimy laskę wanilii wzdłuż i wydobywamy ziarna).
  3. Koktajl miksujemy na gładko.
  4. Gdyby była potrzeba, dolewamy więcej mleka.
  5. Koktajl dosładzamy miodem.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Czwartek: Wiejski chleb z kozim serem, pieczonymi szparagami i pesto pietruszkowym
Napisz recenzję
Drukuj
Składniki dla 2 osób
  1. *4 kromki wiejskiego chleba
  2. * 4 solidne łyżki twarożku koziego
  3. * 8 szparagów (sól, pieprz, oliwa z oliwek)
  4. * pesto pietruszkowe (pęczek pietruszki, garść pestek słonecznika, oliwa z oliwek, ząbek czosnku, sól, pieprz)
PRZYGOTOWANIE
  1. Pesto pietruszkowe – listki natki pietruszki miksujemy z uprażonymi pestkami słonecznika i ząbkiem czosnku.
  2. Podczas miksowania dolewamy oliwę z oliwek do uzyskania konsystencji pesto.
  3. Pesto doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
  4. Szparagi – szparagom odcinamy zdrewniałe końce.
  5. Jeśli są grube, obieramy je, cieniutkie zostawiamy. Szparagi dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą.
  6. Przekładamy je na małą blaszkę do pieczenia ( ja użyłam foremki angielskiej marki Tala).
  7. Szparagi polewamy oliwą z oliwek, posypujemy solą morską i świeżo mielonym pieprzem i pieczemy ok 20 minut w 180 stopniach.
  8. Kromki chleba smarujemy kozim serem.
  9. Dodajemy pieczone szparagi pokrojone na kawałki.
  10. Całość solidnie polewamy pesto pietruszkowym.
  11. Opcjonalnie kanapkę doprawiamy do smaku.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Piątek: Kasza jaglana z salsą verde, szparagami i migdałami
Napisz recenzję
Drukuj
Składniki dla 2 – 4 osób
  1. *kubek kaszy jaglanej
  2. *2,5 kubka wody
  3. *łyżka masła
  4. *sól
  5. *pęczek szparagów (oliwa z oliwek, sól, pieprz)
  6. *solidna garść płatków migdałów
PRZYGOTOWANIE
  1. Kaszę jaglaną solidnie płuczemy na sitku (przelewamy wrzątkiem).
  2. Kaszę przekładamy do garnka i na ogniu prażymy chwilę.
  3. Dolewamy wodę, dodajemy masło i sól i gotujemy pod przykryciem ok 15-20 minut (do wchłonięcia wody).
  4. Wszystkie składniki na salsę verde miksujemy na gładko.
  5. Szparagi płuczemy, oczyszczamy, odcinamy zdrewniałe końce.
  6. Jeśli szparagi są grube, obieramy je ze skórki, jeśli są cieniutkie, płuczemy je tylko.
  7. Szparagi umieszczamy na blaszce do pieczenia, polewamy oliwą z oliwek, doprawiamy solą i pieprzem i pieczemy w 180 stopniach przez 20 minut.
  8. Po upieczeniu szparagi kroimy na kawałki, dodajemy do jaglanki i salsy verde.
  9. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni.
  10. Migdały dodajemy do dania.
  11. Mieszamy całość, ewentualnie doprawiamy do smaku.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Sobota: Sałatka z jajkiem i tuńczykiem
Napisz recenzję
Drukuj
SKŁADNIKI
  1. Składniki dla 1 osoby
  2. *różne rodzaje młodych listków sałat
  3. * 1 jajko
  4. * małe pomidorki cherry (ok 5-6 sztuk)
  5. *tuńczyk w sosie własnym
  6. * młody szczypiorek
  7. *sól, pieprz
  8. *sos: oliwa z oliwek, łyżka musztardy, łyżka octu jabłkowego, łyżka miodu
PRZYGOTOWANIE
  1. Sałaty myjemy, osuszamy, mieszamy z sosem (sos przygotowujemy mieszając ze sobą wszystkie składniki, dokładnie je roztrzepujemy).
  2. Wymieszane z sosem listki sałat przekładamy na talerz.
  3. Dokładamy pokrojone pomidorki (krajalnica OXO jest w tym przypadku nieoceniona) , tuńczyka w kawałkach i jajko na twardo.
  4. Całość posypujemy posiekanym szczypiorkiem, solą morską i świeżo mielonym pieprzem.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
Niedziela: Kanapka z jajkiem w koszulce
Napisz recenzję
Drukuj
Składniki dla 1 osoby
  1. *2 kromki chleba z żurawiną lub śliwką
  2. *2 łyżki serka z chrzanem
  3. *1 jajko
  4. *szparagi lub pomidorki (pieczone dla dodatkowego efektu smakowego)
  5. *sól morska/świeżo mielony pieprz
PRZYGOTOWANIE
  1. Kromki chleba smarujemy serkiem z chrzanem.
  2. Aby przygotować jajko w koszulce wystarczy prosty patent – do słoika wkładamy przeźroczystą folię spożywczą.
  3. Przytrzymujemy folię i do słoika z folią wbijamy jajko.
  4. Folię zwijamy.
  5. Folię z jajkiem w środku zanurzamy w garnuszku z wrząca wodę.
  6. Trzymamy folię z jajkiem zanurzonym we wrzątku 3 minuty.
  7. Po tym czasie delikatnie oddzielamy folię od jajka – robi się to bez żadnego problemu.
  8. Jajko przekładamy na kanapkę.
  9. Do tak przygotowanej kanapki możemy dodać pieczone szparagi lub pomidory i ukochane zioła.
Odczaruj Gary! http://odczarujgary.pl/
koktajl ze szpinaku i banana koktajl z jarmużu i buraka koktajl z jaglanki, malin i wanilii 4. Wiejski chleb z kozim serem, pieczonymi szparagami i pesto pietruszkowym Kasza jaglana z salsą verde, szparagami i migdałami Sałatka z jajkiem i tuńczykiem kanapka z jajkiem w koszulce

Print Friendly

Komentarze do “Śniadaniowy rozkład jazdy

      1. Akurat nam to szczęście, że tu gdzie mieszkam (Anglia), zielone szparagi są dostępne przez cały rok – tylko cena się zmienia ☺ Dziś na śniadanie serwowałam omlety ze szparagami Twojego przepisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *